The Dogs konsertplakat

The Dogs er et av Norges mest hardtarbeidende rockeband, med noen av landets mest hardcore fans, som følger bandet i tykt og tynt. Bandet beveger seg , så vi tenkte en anonymisert, romantisk hund med potensiell S&M fetisj ville passe greit som illustrasjon for denne konsertplakaten.

​Konsertplakaten er en plakat laget etter en dogmatisk metode – en såkalt gigposter – der alle originaler og filmer ødelegges etter trykk, og når silketrykkrammene er vasket, finnes kun papireksemplarene igjen. Kjøper man en plakat er man altså sikret å eie en av kun 31 plakater som finnes i hele verden.

Byrå Kunder Produkter Tildelt År Kategori
Sten E. MoeBankgården Arendal / The DogsKonsertplakatGull2018Håndverk

Juleshow

3D mapping av Kristiansand Domkirke. For å bremse julehandelslekasjen til kjøpesentra utenfor byen foreslo vi å skape noe storslagent og fint som ville trekke mennesker til sentrum. Fra 13. – 22. desember trakk juleshowet 1000vis av publikummere til plassen foran domkirken. Bigwig hadde ide, historie, storyboard, illustrasjon og 2D og 3D animasjon, samt lydbilde.
Vi fotograferte fasaden og lagde 3D-modell av den .

Oppå denne la vi så animasjoner som var ment å skape forundring, jubel og en følelse av høytid Vi spilte inn en lokal korgutt til avslutningsscenen og vi igangsatt tegnekonkurranse for barn, hvor tre av tegningenen blir vist inne i juleshowet. Vi sto også for avvikling sammen med BestEvent. Showet fikk nasjonal oppmerksomhet og ble vist og omtalt i både NRK og TV2. Showet er ment å bli vist i tiden før jul også neste år.

Byrå Kunder Produkter Tildelt År Kategori
Big WigKvadraturforeningen i Kristiansand3D mappingGull2018Utendørs/Stunt/Event

Vinteren er her

Annonse for Oslo Vinterpark. Rykket inn umiddelbart da snøleggingen satte i gang i midten av desember. Enkelt fortalt med å utnytte avisers hvite bakgrunn og kun en snødekt logo.

Byrå Kunder Produkter Tildelt År Kategori
Space InvadersOslo VinterparkIdentitetGull2018Print - Reklame

Vårkampanje Torvkvartalet

Handlemagasinet Torvkvartalet ønsket et vårlig, estetisk og feminint uttrykk for vårkampanjen 2018.

Kampanjen kulminerte i et kundearrangement med 350 besøkende, musikk, mat og shopping. Illustrasjonene er levert separate og satt sammen etter behov og format av designer. Uttrykket er tatt ut i fysisk dekor, digitale flater og print .

Art direction – Aptum
Illustratør – Tiril Valeur

Byrå Kunder Produkter Tildelt År Kategori
AptumTorvkvartaletKampanjemateriellGull2018Åpen klasse

Drinks & Cocktails – sesongfoto

For avdelingen Kommersielt om bord skaper vi en foto-serie av drinker og cocktailer som benyttes for bruk i salgsmateriell i Color Lines taxfree-butikker gjennom hele året. Målgruppen er meget bred og omfatter reisende i alle aldre (over 20 år) på totalt seks skip til Danmark, Sverige og Tyskland.

Fotoene skal visualisere sesong og årstider, og ha et fristende og delikat uttrykk. Samtidig må fotoene – i ekte retail-ånd, også ha en salgsutløsende effekt og drinkene baseres på kampanjeprodukter som selges om bord.

Miljøene bygges i studio og foto skytes i «one take» og med smoke & mirrors – studiolys. Kun evt. varmedamp legges til i etterkant. Ellers ikke etterarbeid.

Byrå Kunder Produkter Tildelt År Kategori
AptumColor LineFotoGull2018Foto

Teateret

Agder Teaters brutalistiske hus fra 1976 er fredet og har gjenoppstått som urban og utfordrende kulturscene. Teateret er det største privatdrevne kulturhuset mellom Oslo og Bergen, og byr på en spennende miks av arbeidsplasser, café, restaurant, teater, burlesk, gudstjeneste, foredrag, bar…

Den visuelle identiteten tar utgangspunkt i arkitekturen og brutalismens kompromissløse tankesett og skaper en tydelig signatur for et moderne kulturhus. Symbolet – en brutal T – tar sin form fra tverrsnittet av bygget, som krager dramatisk utover førsteetasjen og fortauet.

Byrå Kunder Produkter Tildelt År Kategori
FundamentTeateret ASVisuel identitetGull2018Identitet - Grafisk design

Fjellparkfestivalen

Fjellparkfestivalen er en idealistisk, ungdomsdrevet rockefestival som skjer den tredje helga i juli hvert år i Flekkefjord. Festivalen har vært arrangert hvert år kontinuerlig siden 1982, og er Norges lengstlevende rockefestival.

Festivalens musikalske visjon er å være en rockefestival – med særlig fokus på ny, norsk musikk. Musikalsk variasjon har hele tiden vært viktig. Samtidig gjelder det samme for profilen til festivalen. Her velges det ut en ny lokal designer hvert år som står for uttrykket.

Fjellparkfestivalen har et nytt slagord for hvert år. Årets slagord er Vilje til rock. Byslagordet «vilje til vekst» får en rocka makeover av festivalen som ikke trenger vekst, men trives godt med å være den beste i sin vektklasse.Uttrykket gjenspeiler rock, lydbølger, hjerterytme og fjell, der fargeprofilen er hentet ut fra byens kommunevåpen

Kunder Produkter Tildelt År Kategori Elev
FjellparkfestivalenIdentitetGull2018StudentTonje Torkildsen (Fundament)

«Snitcher du, dør du!»

Hvert år blir ca. 60.000 barn og unge utsatt for mobbing. Bare halvparten av disse forteller om det – fordi de ikke tør. De frykter for å bli stemplet som «snitch», de ønsker ikke at foreldre skal vite om at de blir mobbet og de frykter at det ikke blir tatt tak i og ordnet opp. Ofte blir det bare verre.

Blå Kors har en tjeneste som heter SnakkOmMobbing.no; en anonym chat der barn og unge kan chatte med trygge voksne om at de blir mobbet. For mange er det nok at de kan dele og snakke om sine utfordringer – det gjør hverdagen enklere. Vi ble utfordret på å øke kjennskapen til SnakkOmMobbing blant målgruppen.

Arbeidet begynte med å gjennomført fokusgrupper/samtaler med ungdom i hovedmålgruppen. Her diskuterte vi alt fra medievaner, til hva de selv trodde ville skape oppmerksomhet og gi ønsket effekt. Vi valgte å spisse hovedmålgruppen i første fase av kampanjen til jenter i tenårene.

For å få oppmerksomhet blant disse, lagde vi en kortfilm om «Tara». Hun opplever mobbing hver dag, og dette sluker tankene hennes mer og mer. Vi fulgte Tara i sin hverdag, og kortfilmen om henne ble lagt på SnakkOmMobbing.no.

Filmen ble produsert med et lite spisset team i løpet av 3 dager, med lokale skuespillere. I tillegg til filmen ble det laget teasere som ble brukt i målrettet annonsering for å skape trafikk og kjennskap til tjenesten.

Kampanjen økte den daglige trafikken på SnakkOmMobbing fra 89 til 2000. Antall besøk på nettsiden økte med 2145% i kampanjeperioden. Antall barn og unge som chattet med en av Blå Kors sine fagpersoner ble mangedoblet og de måtte tredoble antall chatverter i kampanjeperioden.

Byrå Kunder Produkter Tildelt År Kategori
S&B-NBlå KorsKortfilmGull2018Kampanje

«Snitcher du, dør du!»

Hvert år blir ca. 60.000 barn og unge utsatt for mobbing. Bare halvparten av disse forteller om det – fordi de ikke tør. De frykter for å bli stemplet som «snitch», de ønsker ikke at foreldre skal vite om at de blir mobbet og de frykter at det ikke blir tatt tak i og ordnet opp. Ofte blir det bare verre. Blå Kors har en tjeneste som heter SnakkOmMobbing.no; en anonym chat der barn og unge kan chatte med trygge voksne om at de blir mobbet. For mange er det nok at de kan dele og snakke om sine utfordringer – det gjør hverdagen enklere. Vi ble utfordret på å øke kjennskapen til SnakkOmMobbing blant målgruppen.

Arbeidet begynte med å gjennomført fokusgrupper/samtaler med ungdom i hovedmålgruppen. Her diskuterte vi alt fra medievaner, til hva de selv trodde ville skape oppmerksomhet og gi ønsket effekt. Vi valgte å spisse hovedmålgruppen i første fase av kampanjen til jenter i tenårene. For å få oppmerksomhet blant disse, lagde vi en kortfilm om «Tara».

Hun opplever mobbing hver dag, og dette sluker tankene hennes mer og mer. Vi fulgte Tara i sin hverdag, og kortfilmen om henne ble lagt på SnakkOmMobbing.no. Korte teasere for filmen ble laget til Snapchat, Instagram, YouTube og Messenger, hver med sine attributter knyttet opp mot kanal. Strategien bak disse var at de skulle skape oppmerksomhet hos målgruppen ved at de identifiserte seg med Tara / budskapet i annonsen. Ved videre klikk inn på SnakkOmMobbing.no, kunne de velge å se hele filmen eller lese mer om tjenesten og starte en anonym chat.

Annonseringen besto av filmer i ulike lengder, og med spisset budskap. Annonsene ble kjørt i perioden der målgruppen var mest aktive i sosiale kanaler, som samsvarte med åpningstidene for tjenesten. Kampanjen økte den daglige trafikken på SnakkOmMobbing fra 89 til 2000. Antall besøk på nettsiden økte med 2145% i kampanjeperioden. Antall barn og unge som chattet med en av Blå Kors sine fagpersoner ble mangedoblet og de måtte tredoble antall chatverter i kampanjeperioden.

Byrå Kunder Produkter Tildelt År Kategori
S&B-NBlå KorsKampanjeGull2018Sosiale Medier

Nordfjord Folkehøgskule

Nordfjord Folkehøgskule har posisjonert seg som “friluftslivsskulen” blant norske følkehøyskoler. I et marked med hard konkurranse om søkerne, har Nordfjord blitt et tydelig valg for ungdom som ønsker å utforske friluftsliv. For å befeste og videreutvikle posisjonen i markedet, er nettstedet til skolen et viktig i verktøy i kommunikasjonen med potensielle elever.

Nettstedet er utformet som et magasin, ikke en tradisjonell informasjonsportal. Magasinformatet, med store bilder av høy kvalitet, gir en sanselig og emosjonell forsmak på hva Nordfjord kan tilby.

Skolen har lang tradisjon for fotokonkurranser, og flere av elevene og lærerne er dyktige fotografer. Nettstedet drar nytte av disse interne ressursene, og bruker fotografi til å presenterer livet og opplevelsene på skolen. At bildene er tatt av elevene selv, øker troverdigheten til skolen. Nettstedet er bygget opp slik at en elevredaksjon selv kan drifte og vedlikeholdet det. Malene legger til rette for bilder i fullskjermformat. Slik blir nettstedet blir et verktøy for å fortelle storslåtte historier om naturopplevelsene som venter elevene på Nordfjord.

Byrå Kunder Produkter Tildelt År Kategori
InnoventiNordfjord FolkehøgskuleNettsiderGull2018Digitale flater