Julianes Kokebok

Juliane er en grønnsaksentusiast som har ambisjon om å bli en ressursperson for grønn matlaging. Oppskriftene er ifølge henne selv ”et sammensurium av minner fra gode måltid og inspirerende reiser, med grønnsaker og matglede i sentrum”. Hun bygger merkevaren sin blant annet gjennom en blogg. www.julianeskokebok.no

I motsetning til “alle andre” matbloggere lar Juliane kameraet ligge, og tegner sine egne minner og assosiasjoner til matrettene.Vi laget en annerledes og “jordnær” profil i tett sammarbeid ned Juliane som var både kunde og kreativ kollaboratør. Med en stram fargepallett og fine illustrasjoner som fungerer sammen med Julianes egne pennetegninger har det blitt et særegent og personlig uttrykk.​

Byrå Kunder Produkter Tildelt År Kategori
InnoventiJuliane JosephsenKokebokBronse2018Håndverk

Velkommen til Europa

Konferanse for det nordiske og europeiske kraftmarkedet. Arrangert på frestninga i Kristiansand. I anbudskonkurranse for en film som skulle omfatte temaet Kraft i Europa forelo vi å heller lage ulike installasjoner som hver for seg fortalte en historie. Målgruppen har høy kunnskap om temaet og faktainteressert.

Vi lagde ulike høyteknologiske og svært visuelle stasjoner i festningens mingleområde; kjelleren. Der er det mørkt og perfekt for å leke med lys. Innholdet til de ulike installasjonene ble til i tett samarbeid med kunde. Historiene skulle fortelle fakta og gi mening i tillegg til høy visuell wow-faktor.

Vi lagde 3 ulike holograminstallasjoner. Vi plasserte 5 stasjoner hvor de kunne se kraft,- og sammenheng i Europa i en virituell verden med manus og forteller-stemme. Vi lagde innendørs 3D mapping hvor en bys kraft-bruk gjennom et døgn ble visualisert. Vi lagde en stor 3D modell av Europa hvor samhandling i kraft-markedet i et historisk perspektiv ble presentert.
Det er jo skvett umulig å presentere et event uten å få lov til å filme selve eventet. Det var prominente gjester og regjeringsmedlemmer til sted så de ønsket ikke film av det.

Vedlagt en håndholdt mobilproduksjon som viser litt fra montering dagen før. Samt litt mer fra 3Dmapping og VR-verden.

Byrå Kunder Produkter Tildelt År Kategori
Big WigAgderEnergiKonferansen3D mappingBronse2018Utendørs/Stunt/Event

Gammeldags

Helside profil for lokal sparebank uten kjedetilknytning

Byrå Kunder Produkter Tildelt År Kategori
FundamentSpareskillingsbankenPrintannonseBronse2018Print - Reklame

Showroom design

Berry Alloc ønsket å fornye sitt showroom på Alnabru i Oslo og ga oss frie tøyler til å gjennomføre prosjektet fra A til Å.

Vi tok utfordringen og tegnet skisser fra bunnen av.

Vi stod for alt av materialvalg, design, utforming og funksjonalitet.

Vi hadde fra starten av et sterkt ønske om å utforme et profesjonell showroom som skilte seg ut fra resten av showroomene på bygget.

Det meste av produksjon av materiale ble skreddersydd og produsert hos oss. I samarbeid med snekkere og eleketrikere sto vi ogsåpersonlig for montasje av prosjektet.

Byrå Kunder Produkter Tildelt År Kategori
07 SørBerry AllocShowroomBronse2018Åpen klasse

Sammen i alt

Sparebanken Sør er landets femte største norskeide sparebank.
Banken har i alt 34 kontorer fordelt på Vest-Agder, Aust-Agder, 
Telemark og Rogaland. Mer enn 50% av alle banktjenester i 
landsdelen, både privat og bedrift, går i dag via Sparebanken Sør. De er også en betydelig og aktiv samfunnsaktør i regionen. Vår oppgave var å skape en profilkampanje som rettet fokus på 
bankens verdier om å være en nær og personlig aktør i landsdelen. 
Løsningen skulle treffe en bred målgruppe og bygge stolthet hos 
eksisterende kunder samt vekke oppsikt hos nye kunder.

Sørlandet er den landsdelen i Norge med flest dialekter.
Fra Setesdal i nord til Lista i sør, fra Flekkefjord i vest til 
Risør i øst. Dialekt speiler historie, generasjoner og 
tradisjoner, men også utvikling, tilpassing og storhet. 

Mange gode råd har blitt gitt på ulike dialekter av engasjerte 
bankfunksjonærer opp gjennom tidene. Dette har resultert 
i sterke relasjoner mellom banken og kundene. 

Selv om banken utvikler seg digitalt for å tilpasse seg 
kundenes behov, vil nærhet fremdeles være viktigst.

Nettopp denne nærheten ble vår inngang for å løfte 
fram Sparebanken Sørs store lidenskap og glødende 
engasjement for landsdelen. Vi ønsket å lage en film 
som handlet om menneskene, lokalsamfunnene og 
drømmene banken er så heldig å få være en del av 
hver dag, sammen med sine kunder.

For å gi filmen lokal tilhørighet, leste vi inn monologen 
på de 7 mest særegne dialektene Sørlandet har å by på. 

De ulike filmversjonene ble vist på kino i geografisk 
tilpassede områder, som matchet den lokale dialekten. 

Gjennom målrettet kjøp av programmatiske annonser, YouTube- og Facebook-annonsering ble publikum også eksponert for filmene på sin dialekt.

Kampanjen ble også tatt ut på andre flater, som bankens filialer og i lokale aviser. Alt innhold med gjenkjenning på lokal dialekt.Det ble produsert 7 filmer med ulike sørlandsdialekter. 
Filmene ble også justert til ulike lengder og innfallsvinkler som var tilpasset målgruppe, kanal
og geografi.

Det ble også komponert egen musikk.

Byrå Kunder Produkter Tildelt År Kategori
S&B-NSparebanken SørPromofilmBronse2018Film

Sokrates forsvarstale

Skuespiller Kari Onstad spiller Sokrates, som 400 år før Kristus ble dømt til å tømme giftbegeret. Portrettet skal formidle et menneske som står for det hun har ment og gjort i livet, samtidig som det viser at hun vet hun skal dø.

Bildet er arrangert og lyssatt på location.

Byrå Kunder Produkter Tildelt År Kategori
AptumKilden Teater og KonserthusFoto til forestillingBronse2018Foto

Panda Panda

Nystartet lunsjsted i Kristiansand.
Fokus: God kaffe og premium sunn takeaway.

Brifen: En identitet som enkelt kan videreføres til en franchisekjede.

Ide: Organiske former, 2 separate pandaer er med i logen for å styke navnet.
Enkel retningslinjer, men en leken sekundærlinje av farger og ikoner/mønster ved behov.

Identiteten skal være enkel og håndterbar – men du skal lett kjenne den igjen og huske den.

​Brifen: En identitet som enkelt kan videreføres til en franchisekjede.

Ide: Organiske former, 2 separate pandaer er med i logen for å styke navnet.Enkel retningslinjer, men en leken sekundærlinje av farger og ikoner/mønster ved behov. Identiteten skal være enkel og håndterbar – men du skal lett kjenne den igjen og huske den.

Byrå Kunder Produkter Tildelt År Kategori
FundamentPanda PandaVisuel identitetBronse2018Identitet - Grafisk design

Beanie, 85

Kaffeserien 85 består av en rekke kaffeprodukter. Det er en kaffeserie som har et fengende navn, estetisk design, effektivt og miljøvennlig. Kaffen er enkel i bruk og enkel å oppbevare. Identiteten bygges på et pent og eksklusivt utseende som ikke blir for feminint, men heller ikke for hardt og maskulint. Det er tidløst og interessant å se på. Det skal være pent nok til å sette frem på kjøkkenbenken og gis bort i gaver. Det skal også ha fokus på kaffen og boksenes innhold. Serien er være levende og funksjonell.

​Serien består av fire forskjellige kaffesmaker: Caramel latte, Black dreams, Classic vanilla og Mocca mint. De finnes i både refill 250g, refill 500g og kaffekapsler. Førstegangskjøpere kan kjøpe en samleboks med smaksprøver, som de kan bruke til å fylle opp med favorittkaffen sin. Det selges også gjenbruksbare takeaway kopper i bambus i samme serie.

​Målgruppen er kvinner som drikker te. Målet var å skape en serie som gjør at kvinner som egentlig drikker te, enkelt går over til å drikke 85. Konseptet er gode smaker som kan brygges både kaldt og varmt, men også den tradisjonelle svarte kaffen, det skal også være enkelt å lage for te-drikkerne som er vandt til 2 minutters brygging. Kaffen er fairtrade for å gi noe tilbake til samfunnet og for at kjøperen skal føle seg viktigere ved kjøp. Navnet 85 kommer av at den perfekte kaffen serveres ved 85 grader.

​85 er en bærekraftig og estetisk pen kaffeserie som appellerer til den valgte målgruppen, og fungerer i praksis.

Produkter Tildelt År Kategori Elev
Kaffeserien 85Bronse2018StudentTherese Karlsen (S&B-N)

Hva er din favoritt?

Soft Shake har vært i sortimentet til Hennig-Olsen i lang tid, og i 2018 var det til for å «børste støv» av produktet og revitalisere det gjennom en markedskampanje i ulike kanaler.

Vi ble utfordret på å skape innhold som både tydeliggjorde produktets egenskaper inn mot målgruppen, og gjennom økt oppmerksomhet og fokus økte salget i sommermånedene. Vi valgte å dele kampanjen inn i ulike nivåer.

For det første ble det inngått et sponsorsamarbeid med VG-lista, der Hennig-Olsen ble hovedsponsor og Soft Shake var produktet i fokus gjennom sampling, stunt/event og aktiviteter på VG-lista arrangementene.

For det andre ble det skapt et unikt Soft Shake uttrykk der vi skapte innhold knyttet til budskapet «Hva er din favoritt? Sjokolade eller jordbær?».For det tredje ble det inngått et samarbeid med to kjente influencere med følgere i målgruppen.

De lagde hvert sitt «Team Sjokolade» og «Team Jordbær» og spilte videre på favorittbudskapet.All kommunikasjon ledet til kampanjesiden softshake.no, der man kunne avgi sin stemme og bli med i trekningen VIP-billetter til VG-lista Golden Circle samt en rekke ulike artikler/merchandise. Kampanjen ble tatt ut som digitale bannere, innhold i SoMe, OOH, butikkmateriell og filmer på YouTube, Instagram, Snapchat, etc.

Byrå Kunder Produkter Tildelt År Kategori
S&B-NHennig-Olsen IsKampanjeBronse2018Kampanje

Soft Shake

Soft Shake har vært i sortimentet til Hennig-Olsen i lang tid, og i 2018 var det til for å «børste støv» av produktet og revitalisere det gjennom en markedskampanje i ulike kanaler.

Vi ble utfordret på å skape innhold som både tydeliggjorde produktets egenskaper inn mot målgruppen, og gjennom økt oppmerksomhet og fokus økte salget i sommermånedene. Vi valgte å dele kampanjen inn i ulike nivåer.

For det første ble det inngått et sponsorsamarbeid med VG-lista, der Hennig-Olsen ble hovedsponsor og Soft Shake var produktet i fokus gjennom sampling, stunt/event og aktiviteter på VG-lista arrangementene.

For det andre ble det skapt et unikt Soft Shake uttrykk der vi skapte innhold knyttet til budskapet «Hva er din favoritt? Sjokolade eller jordbær?».

For det tredje ble det inngått et samarbeid med to kjente influencere med følgere i målgruppen. De lagde hvert sitt «Team Sjokolade» og «Team Jordbær» og spilte videre på favorittbudskapet.All kommunikasjon ledet til kampanjesiden softshake.no, der man kunne avgi sin stemme og bli med i trekningen VIP-billetter til VG-lista Golden Circle samt en rekke ulike artikler/merchandise. Landingssiden ble designet i et fresht og fargerikt univers, med en enkel visuell fremstilling av stemmebarometeret. I tillegg skapte og puoliserte vi variert og underholdene Soft Shake innhold både før, under og etter kampanjeperioden.

Byrå Kunder Produkter Tildelt År Kategori
S&B-NHennig-Olsen IsLandingsideBronse2018Digitale flater