Mange snakker om …

SnakkOmPsyken.no er et nasjonalt tilbud for barn og unge hvor de kan dele alt om sin psykiske helse. Tjenesten er 100 % anonym og de snakker med en trygg voksen (fagperson). Med det nye chat-tjenesten ønsker Blå Kors å forebygge samt bidra til at færre barn utvikler tunge psykiske problemer. Det å snakke åpent om psyken er den beste medisinen. Chat-kanalen kan være en god start og en trygg arena for barn og unge for at de skal tørre å snakke med sine nærmeste om sin psyke. Derfor skal konseptet også treffe en mer voksen målgruppe.

Uansett hvor forskjellige vi er som mennesker, finner de fleste av oss alltid noe å snakke om. Været, religion, musikk, klima, skole, sport, sex, osv. Kort sagt, vi snakker mye sammen i løpet av en dag. Men en ting få snakker om, er hvordan vi egentlig har det. Vår psykiske helse. Konseptet »Mange snakker om … Få snakker om psyken! – SnakkOmPsyken» skal minne unge og voksne om akkurat dette, samt raskt linke budskap til avsender, SnakkOmPsyken.no. Med å folkeliggjøre psyken gjennom scener man kan kjenne seg igjen i, oppleves filmene som mer aktuelle enn om vi skulle fortalt om psyken på en mer pedagogisk og forventet måte. Innholdet i kampanjen inneholder tre film-konsepter som skal løse ulike oppgaver.

Byrå Kunder Tildelt År Kategori
S&B-NBlå KorsBronse2019Kampanje

Tilfredsstill lysten

Crème er en serie med premium iskrem fra Hennig-Olsen is. I 2019 tok nyheten Crème Peanøtt & Karamell, denne kategorien til helt nye høyder. Fløteis full av chunky biter, flytende sauser og dekket av et tykt sjokoladetrekk. Oppgaven var å utvikle et spisset kommunikasjonskonsept med tydelige, korte og visuelle diskriminatorer som bygde kjennskap og økte salg. Konseptet skulle kunne leve over tid, og være kanaluavhengig. Målgruppen var ‘nytelsesøkende’ menn og kvinner i alderen 20 -45 år, og kampanjen skulle trigge til prøving av nyheten, samt skape et etterlatt inntrykk om at Crème er MAX digg! Hennig-Olsen ønsket også å ha en kjøpsfordel på nyhetspakningene for å trigge til salg. Det ble gjemt reisegavekort i 10 av Crème nyhetene.

Gjennom konseptet ‘Tilfredsstill lysten’ skapte vi et spennende og tidløst univers for Crème. En pay-off som fungerte like godt som avsender for verdibyggende storytelling, til mer taktiske uttak. For å treffe målgruppen emosjonelt, lanserte vi det sjarmerende paret ‘Trine og Trond’, som alltid ender opp i et ego-‘tilfredsstill lysten’-øyeblikk, om Crème er et alternativ. Filmene fikk en del som tok ‘produktporno’ på fullt alvor og ga vann i munnen, og en del som satt fokus på hverdagssituasjoner og ga et smil om munnen. Parallelt lagde vi en fristende taktisk presentasjon av nyhetene med fokus på smak og pack. Denne delen skulle skape gjennkjennelseseffekt til produktet og trigge til prøve den. ‘Finn og vinn’ ble også promotert her.

Juryens kommentar: Årets vinnerbidrag er godt utført på mange flater. Den er detaljrik og sanselig, og fikk juryen til å gå rett ut for å kjøpe is.

Byrå Kunder Tildelt År Kategori
S&B-NHennig-Olsen IsGull2019Kampanje

Inspira – Det lille ekstra – og litt til

Filmene skulle bygge merkekjennskap til Hennig-Olsens premium iskrem, Inspira.
 Innholdet i boksen skulle komme tydelig frem, og det skulle være fokus på endelig produkt, ikke bare råvarene. Et mangfold av smaker.
Uttaket skulle være så fristende at det fikk målgruppen til å ville prøve nyhetene. Etterlatt inntrykket skulle være raushet, bevise konseptet ‘Det lille ekstra – og litt til’.

I produksjonen ble det brukt kun ekte råvarer. Alt skulle oppleves som om det var 
‘i boksen’. Egne iskrem-topper ble håndlagd i større format slik at vi 
klarte å skape storslåtte fristende nærbilder av Inspira, men som samtidig speilet realiteten av å åpne seg en boks med Inspira.
For å få ekstra sterkt gjennkjennelseseffekt til pakningsdesign og smak,
la vi inn farger fra pakning i bakgrunner og råvarer-scenene. 
Alt skulle oppleves sømløst fra tabletop/‘produktporno’ til 3D-pack-shot.

Byrå Kunder Tildelt År Kategori
S&B-NHennig-Olsen IsSølv2019Håndverk

Boen.com

Boen leverer til mange ulike kulturer og behov, med tanke på de 
4 verdensdelene de operer i. Sist men ikke minst svært varierte kundegrupper. 
Alt fra trender til behov og faglig tilnærming til det å legge et tregulv. 
I 2019 lanserte Boen for fult sin nye grafiske profil sammen med en 
mengde av nytt spennende og inspirerende innhold som skulle håndtere dette. For å treffe variasjonen og knekke koden som var i de ulike landene, 
fokuserte på mennesker. Vi ville benytte oss av deres stil og valg
av Boen gulv til å fortelle om Boens store univers innen tregulv.

«Welcome to the home of hardwood flooring. 
Ruled by passion, style and craftmanship» 
ble paraplyen som skulle hjelpe oss å ta ut konseptet 
«Your style. Your floor» ut i den store interiør-verden. Denne strategien og innfallsvinkelen gjorde at Boen fra dag 
en skilte seg ut i bransjen, og ble oppfattet som en ekspert 
som lyttet til, og lot seg inspirere av sine kunder og fagfolk.

Juryens kommentar: I år deles det ut to gull i denne kategorien. Boen.com har god brukerflyt og godt grunnarbeid.

Byrå Kunder Tildelt År Kategori
S&B-NBoenGull2019Digitale flater

Skapet

Crème er en serie med premium iskrem fra Hennig-Olsen is. Innen småis kategorien konkurrerer Crème i segmentet ‘Ekstra nytelse’, som dekker behovet for å unne seg noe ekstra og ha en smakfull utskeielse i hverdagen. Raust og fristende. I 2019 tok nyheten Crème Peanøtt & Karamell, denne kategorien til helt nye høyder. Fløteis full av chunky biter, flytende sauser og dekket av et tykt sjokoladetrekk. Oppgaven var å utvikle et spisset kommunikasjonskonsept med tydelige, korte og visuelle diskriminatorer. Konseptet skulle kunne leve over tid, og være kanaluavhengig. Målgruppen var ‘nytelsesøkende’ menn og kvinner i alderen 20 -45 år, og kampanjen skulle trigge til prøving av nyheten, samt skape et etterlatt inntrykk om at Crème er MAX digg!

Gjennom konseptet ‘Tilfredsstill lysten’ skapte vi et spennende og tidløst univers for Crème. En pay-off som fungerte like godt som avsender for verdibyggende storytelling, til mer taktiske uttak. For å treffe målgruppen emosjonelt, lanserte vi det sjarmerende paret ‘Trine og Trond’, som alltid ender opp i et ego-‘tilfredsstill lysten’-øyeblikk, om Crème er et alternativ. I filmene ville vi vise himmelske smaksopplevelser og max digg, men uten å måtte spille på sensuelle nytelsesklisjeer, som ofte benyttes som stoppeffekt for denne typen fristende premiumprodukter. Filmene fikk en del som tok ‘produktporno’ på fullt alvor og ga vann i munnen, og en del som satt fokus på hverdagssituasjoner og ga et smil om munnen.

Byrå Kunder Tildelt År Kategori
S&B-NHennig-Olsen IsBronse2019Film

Mange snakker om …

SnakkOmPsyken.no er et nasjonalt tilbud for barn og unge hvor de kan dele alt om sin psykiske helse. Tjenesten er 100 % anonym og de snakker med en trygg voksen (fagperson). Det nye tilbudet ble lansert i kjølvannet av SnakkOmMobbing.no, da rapporter viste at mange barn og unge som tok kontakt om mobbing, delte mye relatert til sin psykisk helse. Med det nye chat-tjenesten ønsker Blå Kors forebygge og bidra til at færre barn utvikler tunge psykiske problemer. Det å snakke åpent om psyken er den beste medisinen. Chat-kanalen kan være en god start og en trygg arena for barn og unge for at de skal tørre å snakke med sine nærmeste om sin psyke. Derfor skal filmen også treffe en mer voksen målgruppe.

Uansett hvor forskjellige vi er som mennesker, finner de fleste av oss alltid noe å snakke om. Været, religion, musikk, klima, skole, sport, biler, katter, mote, mobiler, sex, alkohol, kaffe, jobben, venner, interiør, Netflix, kunst, Snapchat, mat, kjærlighet,osv. Kort sagt, vi snakker mye sammen i løpet av en dag. Men en ting få snakker om, er hvordan vi egentlig har det. Vår psykiske helse. Konseptet »Mange snakker om … Få snakker om psyken! – SnakkOmPsyken» skal minne unge og voksne om akkurat dette, samt raskt linke budskap til avsender, SnakkOmPsyken.no. Med å folkeliggjøre psyken gjennom situasjoner man kan kjenne seg igjen i, oppleves filmen som mer aktuell enn om vi skulle fortalt om psyken på en mer pedagogisk og forventet måte.

Byrå Kunder Tildelt År Kategori
S&B-NBlå KorsSølv2019Film

Svigers

Crème er en serie med premium iskrem fra Hennig-Olsen is. Innen småis kategorien konkurrerer Crème i segmentet ‘Ekstra nytelse’, som dekker behovet for å unne seg noe ekstra og ha en smakfull utskeielse i hverdagen. Raust og fristende. I 2019 tok nyheten Crème Peanøtt & Karamell, denne kategorien til helt nye høyder. Fløteis full av chunky biter, flytende sauser og dekket av et tykt sjokoladetrekk. Oppgaven var å utvikle et spisset kommunikasjonskonsept med tydelige, korte og visuelle diskriminatorer. Konseptet skulle kunne leve over tid, og være kanaluavhengig. Målgruppen var ‘nytelsesøkende’ menn og kvinner i alderen 20 -45 år, og kampanjen skulle trigge til prøving av nyheten, samt skape et etterlatt inntrykk om at Crème er MAX digg!

Gjennom konseptet ‘Tilfredsstill lysten’ skapte vi et spennende og tidløst univers for Crème. En pay-off som fungerte like godt som avsender for verdibyggende storytelling, til mer taktiske uttak. For å treffe målgruppen emosjonelt, lanserte vi det sjarmerende paret ‘Trine og Trond’, som alltid ender opp i et ego-‘tilfredsstill lysten’-øyeblikk, om Crème er et alternativ. I filmene ville vi vise himmelske smaksopplevelser og max digg, men uten å måtte spille på sensuelle nytelsesklisjeer, som ofte benyttes som stoppeffekt for denne typen fristende premiumprodukter. Filmene fikk en del som tok ‘produktporno’ på fullt alvor og ga vann i munnen, og en del som satt fokus på hverdagssituasjoner og ga et smil om munnen.

Juryens kommentar: Vinneren skildrer en meget relatérbar situasjon på en fin og enkel måte, den har glimt i øyet og fikk hele juryen til å humre.

Byrå Kunder Tildelt År Kategori
S&B-NHennig-Olsen IsGull2019Film

Det lille ekstra – og litt til

Det ble laget nye reklamefilmer for dessertisserien «Inspira» i 2019.
De korte filmene som var tilpasset digitale flater ble produsert med 
fokus på fristende iskrem og ingrediensbilder.

 For avslutningen av disse filmene var det behov for en sluttplakat
 med fokus på pakning og produkt. Det bli vi utfordret på å lage.

Vi valgte å gjøre dette som 3D/CGI og flette denne delen sammen med «live action» delen i filmene. Derfor ble det ekstra viktig at 
kvaliteten på denne delen av animasjonen sto i stil med det som
 vi leverte fra filmopptaket; med klipp- og postproduksjon derfra.

Byrå Kunder Tildelt År Kategori
S&B-NHennig-Olsen IsSølv2019Motion graphics / animasjon

Welcome to the home of hardwood flooring

Boen leverer til mange ulike kulturer og behov, med tanke på de 
4 verdensdelene de operer i. Sist men ikke minst svært varierte kundegrupper. 
Alt fra trender til behov og faglig tilnærming til det å legge et tregulv. 
I 2019 lanserte Boen for fult sin nye grafiske profil sammen med en 
mengde av nytt spennende og inspirerende innhold som skulle håndtere dette. For å treffe variasjonen og knekke koden som var i de ulike landene, 
fokuserte på mennesker. Vi ville benytte oss av deres stil og valg
av Boen gulv til å fortelle om Boens store univers innen tregulv.

«Welcome to the home of hardwood flooring. 
Ruled by passion, style and craftmanship» 
ble paraplyen som skulle hjelpe oss å ta ut konseptet 
«Your style. Your floor» ut i den store interiør-verden. Denne strategien og innfallsvinkelen gjorde at Boen fra dag 
en skilte seg ut i bransjen, og ble oppfattet som en ekspert 
som lyttet til, og lot seg inspirere av sine kunder og fagfolk. Profil og layout ble lagt opp slik at man enkelt kjente igjen Boens nye visuelle
utrykk og personlighet, selvom innholdet varierte fra norsk til russisk og kinesisk.
Malene for brosjyrene gjorde det også mulig for Boens internasjonale avdelinger
å skreddersy innholdet i salgs og inspirasjonsmateriellet sitt.

Byrå Kunder Tildelt År Kategori
S&B-NBoenSølv2019Print - Grafisk design

Bring nature in to your home

Med røtter fra Sørlandet og erfaring som går mer enn 
350 år tilbake i tid, har Boen utviklet seg til å bli en respektert 
og etterspurt parkettleverandør i mer enn 50 land. Boen ønsket en serie med plakater som viste deres
nyheter innen tregulv på en ny og inspirerende måte.
Ulike designstiler og trender skulle være bærende, og 
henge seg på ‘Your style. Your Floor’. 
Løsningen måtte fungere små og store formater, samt 
i ulike land og ha minimalt med tekst.

Med å sette sammen to visuelle miljøer, som skaper
en kontrast, men samtidig matcher hverandre, kunne vi
fortelle et budskap av et internasjonalt språk. 
Om det gjaldt følelsen av å ha et tregulv fra Boen, 
stilarten man føler seg hjemme i. Plakatene hang i filialer, som storformat på messer 
og som annonser i interiørmagasiner over hele verden. Som oppslagsannonse oppnådde løsningen en 
ekstra visuell effekt.

Byrå Kunder Tildelt År Kategori
S&B-NBoenSølv2019Print - Reklame