Hva er din favoritt?

Soft Shake har vært i sortimentet til Hennig-Olsen i lang tid, og i 2018 var det til for å «børste støv» av produktet og revitalisere det gjennom en markedskampanje i ulike kanaler.

Vi ble utfordret på å skape innhold som både tydeliggjorde produktets egenskaper inn mot målgruppen, og gjennom økt oppmerksomhet og fokus økte salget i sommermånedene. Vi valgte å dele kampanjen inn i ulike nivåer.

For det første ble det inngått et sponsorsamarbeid med VG-lista, der Hennig-Olsen ble hovedsponsor og Soft Shake var produktet i fokus gjennom sampling, stunt/event og aktiviteter på VG-lista arrangementene.

For det andre ble det skapt et unikt Soft Shake uttrykk der vi skapte innhold knyttet til budskapet «Hva er din favoritt? Sjokolade eller jordbær?».For det tredje ble det inngått et samarbeid med to kjente influencere med følgere i målgruppen.

De lagde hvert sitt «Team Sjokolade» og «Team Jordbær» og spilte videre på favorittbudskapet.All kommunikasjon ledet til kampanjesiden softshake.no, der man kunne avgi sin stemme og bli med i trekningen VIP-billetter til VG-lista Golden Circle samt en rekke ulike artikler/merchandise. Kampanjen ble tatt ut som digitale bannere, innhold i SoMe, OOH, butikkmateriell og filmer på YouTube, Instagram, Snapchat, etc.

Byrå Kunder Produkter Tildelt År Kategori
S&B-NHennig-Olsen IsKampanjeBronse2018Kampanje

Norge på langs

Svaksykte Jan Henningsen ble sterkt motivert til å følge sin drøm av polfarer Astrid Furholt som i vinter fulgte Roald Amundsens fotspor til sydpolen. Astrid var frontfigur i «Polferden», et kom-i-form program for alle ansatte i Hennig-Olsen Is, og det var i møte med Astrid Jan ble inspirert til å gå Norge på langs.

Målet med prosjektet var å bygge samhold og stolthet internt i Hennig-Olsen Is, samt bidra til mer daglig aktivitet blant de ansatte på fabrikken. Vår oppgave var å lage promomateriell til presselansering og oppfølging av prosjektet.

I tillegg ble det laget en digital løsning der ansatte i Hennig-Olsen kunne bli med på turen sammen med Jan. Det ble også laget innhold til en kampanjeside og innhold til sosiale kanaler.

Et delmål var å samle inn mest mulig penger til Blindeforbundets iCare-prosjekt for å hjelpe dem å gi unødvendige blinde synet tilbake. Dette bidro alle i Hennig-Olsen til gjennom å gå «sammen» med Jan og registrere sine turer i den digitale løsningen. Ferden til Jan resulterte i hele 43 presseklipp, inkludert innslag på TV, radio og landsdekkende medier som TV2 og lokalmedier fra Nordkapp til Kristiansand.

Blindeforbundet mottok 300 000 kroner til sitt viktige arbeid med å gi synet tilbake til mennesker i u-land som er unødvendig blinde. Helt konkret betyr det at 1.000 unødvendige blinde mennesker i Nepal får synet tilbake.

​Arbeidet er et samarbeid mellom Hennig-Olsen Is v/ Merete Haugå, S & B-N og Nucleus.

Byrå Kunder Produkter Tildelt År Kategori
S&B-NHennig-Olsen IsPromomateriellSølv2018PR

Koret

Hennig-Olsen ønsket en mai-kampanje med glimt i øyet som kunne supplere de mer kommersielle aktivitetene på forsommeren. Vi valgte å fokusere på det mest norske av det norske – nemlig nasjonaldagen. I begynnelsen av mai la vi ut en teaser der vi ba publikum velge hvilken sang Hennig-Olsen skulle øve på frem mot 17. mai. Valget falt på «Norge i rødt, hvitt og blått» og et kor bestående av mennesker fra alle avdelinger med ulik bakgrunn ble valgt ut basert på sangstemme og entusiasme.

Byrå Kunder Produkter Tildelt År Kategori
S&B-NHennig-Olsen IsInnhold sosiale medierSølv2018Sosiale Medier

Soft Shake

Soft Shake har vært i sortimentet til Hennig-Olsen i lang tid, og i 2018 var det til for å «børste støv» av produktet og revitalisere det gjennom en markedskampanje i ulike kanaler.

Vi ble utfordret på å skape innhold som både tydeliggjorde produktets egenskaper inn mot målgruppen, og gjennom økt oppmerksomhet og fokus økte salget i sommermånedene. Vi valgte å dele kampanjen inn i ulike nivåer.

For det første ble det inngått et sponsorsamarbeid med VG-lista, der Hennig-Olsen ble hovedsponsor og Soft Shake var produktet i fokus gjennom sampling, stunt/event og aktiviteter på VG-lista arrangementene.

For det andre ble det skapt et unikt Soft Shake uttrykk der vi skapte innhold knyttet til budskapet «Hva er din favoritt? Sjokolade eller jordbær?».

For det tredje ble det inngått et samarbeid med to kjente influencere med følgere i målgruppen. De lagde hvert sitt «Team Sjokolade» og «Team Jordbær» og spilte videre på favorittbudskapet.All kommunikasjon ledet til kampanjesiden softshake.no, der man kunne avgi sin stemme og bli med i trekningen VIP-billetter til VG-lista Golden Circle samt en rekke ulike artikler/merchandise. Landingssiden ble designet i et fresht og fargerikt univers, med en enkel visuell fremstilling av stemmebarometeret. I tillegg skapte og puoliserte vi variert og underholdene Soft Shake innhold både før, under og etter kampanjeperioden.

Byrå Kunder Produkter Tildelt År Kategori
S&B-NHennig-Olsen IsLandingsideBronse2018Digitale flater

Hva er din favoritt?

Soft Shake har vært i sortimentet til Hennig-Olsen i lang tid, og i 2018 var det til for å «børste støv» av produktet og revitalisere det gjennom en markedskampanje i ulike kanaler.

Vi ble utfordret på å skape innhold som både tydeliggjorde produktets egenskaper inn mot målgruppen, og gjennom økt oppmerksomhet og fokus økte salget i sommermånedene. Vi valgte å dele kampanjen inn i ulike nivåer.

For det første ble det inngått et sponsorsamarbeid med VG-lista, der Hennig-Olsen ble hovedsponsor og Soft Shake var produktet i fokus gjennom sampling, stunt/event og aktiviteter på VG-lista arrangementene.

For det andre ble det skapt et unikt Soft Shake uttrykk der vi skapte innhold knyttet til budskapet «Hva er din favoritt? Sjokolade eller jordbær?».

For det tredje ble det inngått et samarbeid med to kjente influencere med følgere i målgruppen. De lagde hvert sitt «Team Sjokolade» og «Team Jordbær» og spilte videre på favorittbudskapet.

All kommunikasjon ledet til kampanjesiden softshake.no, der man kunne avgi sin stemme og bli med i trekningen VIP-billetter til VG-lista Golden Circle samt en rekke ulike artikler/merchandise.

Kampanjen ble tatt ut som digitale bannere, innhold i SoMe, OOH, butikkmateriell og filmer på YouTube, Instagram, Snapchat, etc.For å skape stoppeffekt på digitale flater (OOH, SoMe) ble det lagt fokus på å levendegjøre illustrasjonen og gi den enda mer vitalitet og energi. Målet var å bruke musikken som tema for den korte filmen – og skape env eksplosjon av iskrem, råvarer og musikalske elementer.

Byrå Kunder Produkter Tildelt År Kategori
S&B-NHennig-Olsen IsAnimasjonGull2018Motion graphics / animasjon

Aprilsnarr

I 2018 skulle Soft Shake tas til «nye høyder» og det ble gjennomført ulike markedsaktiviteter. Alle har en favoritt, og mange har forslag til nye smaker. Lakrissmak var en tydelig trend i markedet, og på 1. april «lanserte» Hennig-Olsen Soft Shake lakris. Det tok av, og kun gjennom organisk spredning fikk de 650.000 visninger og nesten 20.000 kommentarer på posten. Det var åpenbart høy interesse for dette produktet, og mange lurte på om det var en spøk eller om det faktisk var sant. I løpet av våren og sommeren ble det «teaset» med produkter som blant annet ble spesiallaget til VG-lista arrangementene.

Engasjementet fortsatte og i august slapp Hennig-Olsen nyheten om at Soft Shake lakris blir en realitet. Igjen tok sosiale medier av, og pressen hev seg på. Nyhetsinteressen for hvordan det nye produktet hadde blitt en realitet var stor, og bidro til mye omtale.

​Arbeidet er et samarbeid mellom Hennig-Olsen Is v/Maja Marum og S & B-N

Byrå Kunder Produkter Tildelt År Kategori
S&B-NHennig-Olsen IsKampanjematerielGull2018PR