Boen.com

Boen leverer til mange ulike kulturer og behov, med tanke på de 
4 verdensdelene de operer i. Sist men ikke minst svært varierte kundegrupper. 
Alt fra trender til behov og faglig tilnærming til det å legge et tregulv. 
I 2019 lanserte Boen for fult sin nye grafiske profil sammen med en 
mengde av nytt spennende og inspirerende innhold som skulle håndtere dette. For å treffe variasjonen og knekke koden som var i de ulike landene, 
fokuserte på mennesker. Vi ville benytte oss av deres stil og valg
av Boen gulv til å fortelle om Boens store univers innen tregulv.

«Welcome to the home of hardwood flooring. 
Ruled by passion, style and craftmanship» 
ble paraplyen som skulle hjelpe oss å ta ut konseptet 
«Your style. Your floor» ut i den store interiør-verden. Denne strategien og innfallsvinkelen gjorde at Boen fra dag 
en skilte seg ut i bransjen, og ble oppfattet som en ekspert 
som lyttet til, og lot seg inspirere av sine kunder og fagfolk.

Juryens kommentar: I år deles det ut to gull i denne kategorien. Boen.com har god brukerflyt og godt grunnarbeid.

Byrå Kunder Tildelt År Kategori
S&B-NBoenGull2019Digitale flater

Welcome to the home of hardwood flooring

Boen leverer til mange ulike kulturer og behov, med tanke på de 
4 verdensdelene de operer i. Sist men ikke minst svært varierte kundegrupper. 
Alt fra trender til behov og faglig tilnærming til det å legge et tregulv. 
I 2019 lanserte Boen for fult sin nye grafiske profil sammen med en 
mengde av nytt spennende og inspirerende innhold som skulle håndtere dette. For å treffe variasjonen og knekke koden som var i de ulike landene, 
fokuserte på mennesker. Vi ville benytte oss av deres stil og valg
av Boen gulv til å fortelle om Boens store univers innen tregulv.

«Welcome to the home of hardwood flooring. 
Ruled by passion, style and craftmanship» 
ble paraplyen som skulle hjelpe oss å ta ut konseptet 
«Your style. Your floor» ut i den store interiør-verden. Denne strategien og innfallsvinkelen gjorde at Boen fra dag 
en skilte seg ut i bransjen, og ble oppfattet som en ekspert 
som lyttet til, og lot seg inspirere av sine kunder og fagfolk. Profil og layout ble lagt opp slik at man enkelt kjente igjen Boens nye visuelle
utrykk og personlighet, selvom innholdet varierte fra norsk til russisk og kinesisk.
Malene for brosjyrene gjorde det også mulig for Boens internasjonale avdelinger
å skreddersy innholdet i salgs og inspirasjonsmateriellet sitt.

Byrå Kunder Tildelt År Kategori
S&B-NBoenSølv2019Print - Grafisk design

Bring nature in to your home

Med røtter fra Sørlandet og erfaring som går mer enn 
350 år tilbake i tid, har Boen utviklet seg til å bli en respektert 
og etterspurt parkettleverandør i mer enn 50 land. Boen ønsket en serie med plakater som viste deres
nyheter innen tregulv på en ny og inspirerende måte.
Ulike designstiler og trender skulle være bærende, og 
henge seg på ‘Your style. Your Floor’. 
Løsningen måtte fungere små og store formater, samt 
i ulike land og ha minimalt med tekst.

Med å sette sammen to visuelle miljøer, som skaper
en kontrast, men samtidig matcher hverandre, kunne vi
fortelle et budskap av et internasjonalt språk. 
Om det gjaldt følelsen av å ha et tregulv fra Boen, 
stilarten man føler seg hjemme i. Plakatene hang i filialer, som storformat på messer 
og som annonser i interiørmagasiner over hele verden. Som oppslagsannonse oppnådde løsningen en 
ekstra visuell effekt.

Byrå Kunder Tildelt År Kategori
S&B-NBoenSølv2019Print - Reklame

Boen portretter

Med røtter fra Sørlandet og erfaring som går mer enn
350 år tilbake i tid, har Boen utviklet seg til å bli en respektert 
og etterspurt parkettleverandør i mer enn 50 land. Boen leverer til mange ulike kulturer og behov, med tanke på de 
4 verdensdelene de operer i. Sist men ikke minst svært varierte kundegrupper. 
Alt fra trender til behov og faglig tilnærming til det å legge et tregulv. 
I 2019 lanserte Boen for fult sin nye grafiske profil sammen med en 
mengde av nytt spennende og inspirerende innhold som skulle håndtere dette.

«Welcome to the home of hardwood flooring. 
Ruled by passion, style and craftmanship» 
ble paraplyen som skulle hjelpe oss å ta ut konseptet 
«Your style. Your floor» ut i den store interiør-verden. Denne strategien og innfallsvinkelen gjorde at Boen fra dag 
en skilte seg ut i bransjen, og ble oppfattet som en ekspert 
som lyttet til, og lot seg inspirere av sine kunder og fagfolk. For å treffe variasjonen og knekke koden som var i de ulike landene, 
fokuserte på mennesker. Vi ville benytte oss av deres stil og valg
av Boen gulv som inngang til Boens store univers innen tregulv. 
Portrettene av disse menneskene, deres omgivelser og Boen gulv,
ble til en serie med nære og ekte bilder.

Byrå Kunder Tildelt År Kategori
S&B-NBoenSølv2019Åpen klasse