Boen leverer til mange ulike kulturer og behov, med tanke på de 4 verdensdelene de operer i. Sist men ikke minst svært varierte kundegrupper. Alt fra trender til behov og faglig tilnærming til det å legge et tregulv. I 2019 lanserte Boen for fult sin nye grafiske profil sammen med en mengde av nytt spennende og inspirerende innhold som skulle håndtere dette. For å treffe variasjonen og knekke koden som var i de ulike landene, fokuserte på mennesker. Vi ville benytte oss av deres stil og valg av Boen gulv til å fortelle om Boens store univers innen tregulv.
«Welcome to the home of hardwood flooring. Ruled by passion, style and craftmanship» ble paraplyen som skulle hjelpe oss å ta ut konseptet «Your style. Your floor» ut i den store interiør-verden. Denne strategien og innfallsvinkelen gjorde at Boen fra dag en skilte seg ut i bransjen, og ble oppfattet som en ekspert som lyttet til, og lot seg inspirere av sine kunder og fagfolk.
Juryens kommentar: I år deles det ut to gull i denne kategorien. Boen.com har god brukerflyt og godt grunnarbeid.