Med røtter fra Sørlandet og erfaring som går mer enn
350 år tilbake i tid, har Boen utviklet seg til å bli en respektert 
og etterspurt parkettleverandør i mer enn 50 land. Boen leverer til mange ulike kulturer og behov, med tanke på de 
4 verdensdelene de operer i. Sist men ikke minst svært varierte kundegrupper. 
Alt fra trender til behov og faglig tilnærming til det å legge et tregulv. 
I 2019 lanserte Boen for fult sin nye grafiske profil sammen med en 
mengde av nytt spennende og inspirerende innhold som skulle håndtere dette.

«Welcome to the home of hardwood flooring. 
Ruled by passion, style and craftmanship» 
ble paraplyen som skulle hjelpe oss å ta ut konseptet 
«Your style. Your floor» ut i den store interiør-verden. Denne strategien og innfallsvinkelen gjorde at Boen fra dag 
en skilte seg ut i bransjen, og ble oppfattet som en ekspert 
som lyttet til, og lot seg inspirere av sine kunder og fagfolk. For å treffe variasjonen og knekke koden som var i de ulike landene, 
fokuserte på mennesker. Vi ville benytte oss av deres stil og valg
av Boen gulv som inngang til Boens store univers innen tregulv. 
Portrettene av disse menneskene, deres omgivelser og Boen gulv,
ble til en serie med nære og ekte bilder.