Vårkampanje Torvkvartalet

Handlemagasinet Torvkvartalet ønsket et vårlig, estetisk og feminint uttrykk for vårkampanjen 2018.

Kampanjen kulminerte i et kundearrangement med 350 besøkende, musikk, mat og shopping. Illustrasjonene er levert separate og satt sammen etter behov og format av designer. Uttrykket er tatt ut i fysisk dekor, digitale flater og print .

Art direction – Aptum
Illustratør – Tiril Valeur

Byrå Kunder Produkter Tildelt År Kategori
AptumTorvkvartaletKampanjemateriellGull2018Åpen klasse

Drinks & Cocktails – sesongfoto

For avdelingen Kommersielt om bord skaper vi en foto-serie av drinker og cocktailer som benyttes for bruk i salgsmateriell i Color Lines taxfree-butikker gjennom hele året. Målgruppen er meget bred og omfatter reisende i alle aldre (over 20 år) på totalt seks skip til Danmark, Sverige og Tyskland.

Fotoene skal visualisere sesong og årstider, og ha et fristende og delikat uttrykk. Samtidig må fotoene – i ekte retail-ånd, også ha en salgsutløsende effekt og drinkene baseres på kampanjeprodukter som selges om bord.

Miljøene bygges i studio og foto skytes i «one take» og med smoke & mirrors – studiolys. Kun evt. varmedamp legges til i etterkant. Ellers ikke etterarbeid.

Byrå Kunder Produkter Tildelt År Kategori
AptumColor LineFotoGull2018Foto

Lik og del

Beskrivelse: Stykket «Lik og del» formidler med musikk, dans, slampoesi, medieinnslag fra nyhetsbildet og sosiale medier hvordan sosiale medier påvirker livene våre.

Bildene er fotografert i studio.

Byrå Kunder Produkter Tildelt År Kategori
AptumKilden Teater og KonserthusFoto til forestillingSølv2018Foto

Sokrates forsvarstale

Skuespiller Kari Onstad spiller Sokrates, som 400 år før Kristus ble dømt til å tømme giftbegeret. Portrettet skal formidle et menneske som står for det hun har ment og gjort i livet, samtidig som det viser at hun vet hun skal dø.

Bildet er arrangert og lyssatt på location.

Byrå Kunder Produkter Tildelt År Kategori
AptumKilden Teater og KonserthusFoto til forestillingBronse2018Foto

Sørveiv 2018

Festivalen Sørveiv presenterer ferske og lovende artister fra Norden, Tyskland og øvrige Europa. Sørveiv har et anstrøk av indie og alternativt, noe som ivaretas i design og illustrasjoner.

Det visuelle uttrykket til Sørveiv 2018 har et tydelig uttrykk som gir god synlighet i gatebildet. Hovedfargene neon-rosa og gull vs den organiske, grove streken, skaper spenning mellom kommersialitet og det opprørske. Resultatet er et tilsiktet urolig utrykk.

Design og illustrasjoner ble implementert i teaser-plakat, festivalplakat, program, nettside, stickers-sheets og andre festival-gadgets.

Byrå Kunder Produkter Tildelt År Kategori
AptumSørveivIdentitetSølv2018Illustrasjon

Sørveiv 2018

Festivalen Sørveiv presenterer ferske og lovende artister fra Norden, Tyskland og øvrige Europa. Sørveiv har et anstrøk av indie og alternativt, noe som ivaretas i design og illustrasjoner.

Det visuelle uttrykket til Sørveiv 2018 har et tydelig uttrykk som gir god synlighet i gatebildet. Hovedfargene neon-rosa og gull vs den organiske, grove streken, skaper spenning mellom kommersialitet og det opprørske. 
Resultatet er et tilsiktet urolig utrykk.

Design og illustrasjoner ble implementert i teaser-plakat, festivalplakat, program, nettside, stickers-sheets og andre festival-gadgets

 

Byrå Kunder Produkter Tildelt År Kategori
AptumSørveivIdentitetGull2018Print - Grafisk design