Sørveiv er Sørlandets showcase-festival og ble i 2019 arrangert for 9. gang. I alle år har Sørveiv vist frem unge, lovende artister fra regionen, resten av Norge og Norden. I 2018 ble Sørveiv en enda bredere festival som innlemmet Sørveiv Tech som en selvstendig konferanse i dagene før musikkfestivalen.

Festivalen er en møteplass mellom artister og bransjeaktører, som åpner dører for ukjente artister, både til Norge og Europa. Sørveiv er en liten festival og anser det som en styrke. Det er de intime, personlige møtene festivalen tilrettelegger for, som skaper magiske øyeblikk – både for artister, publikum og bransjefolk.

I 2019 gikk Sørveiv for et komplett redesign, med ny logo og profil. I arbeidet med festivalen laget vi en digital møteplass for både festivalen og konferansen. Målet med nettsiden var å samle alt av informasjon på et sted, men gi de ulike arrangementene: Sørveiv Live, Music Conference og Sørveiv Tech sin unike plass på siden.

For å skape et helhetlig uttrykk laget vi samme oppsett for alle arrangementene og brukte de ulike fargene i logoen til å skille de fra hverandre. I tillegg var det viktig for kunden at billettene til de ulike arrangementene ble godt synlig for brukerne. Vi løste dette ved å legge opp faste knapper nederst på siden, med direkte link inn til billettsystemet.

Event systemet Marcato ble integrert på nettsiden.