Siden 2004 har Sørf jobbet med utviklingen av musikklivet på Sørlandet. I løpet av årene har det skjedd fantastisk mye positivt i vår regions musikkbransje. Oppdraget var å redesigne SØRF eksisterende logo til en nyere, friskere versjon.
Logoprosessen ble igangsatt med en konseptworkshop hvor ansatte fra SØRF og Aptum var tilstede. Sørfs nye logo er dynamisk, levende og leken. Vi mener den gir de rette assosiasjoner for brukerne, som jo er grunnlaget for Sørfs eksistens. Musikklivet utvikler seg sjeldent i en rett linje, og med ny logo ønsker vi å vise at Sørf forstår dette godt. Med ny logo og ny profil vil Sørf også fremstå mer profesjonelt og strømlinjeformet utad. Dette
mener vi hever både nivået og tilgjengeligheten. Uansett hvor du befinner deg i din musikkarriere skal du kunne svinge innom Sørf for å få råd og veiledning. En av Sørfs grunnpilarer er å være med å bygge brukernes musikalske karriere steg for steg.
Juryens kommentar: Vinneren har en kul og alternativ vinkling innenfor kulturbransjen. Et helhetlig uttrykk med friske farger og fin bruk av duotone, som gir identiteten særpreg.