Crème er en serie med premium iskrem fra Hennig-Olsen is. I 2019 tok nyheten Crème Peanøtt & Karamell, denne kategorien til helt nye høyder. Fløteis full av chunky biter, flytende sauser og dekket av et tykt sjokoladetrekk. Oppgaven var å utvikle et spisset kommunikasjonskonsept med tydelige, korte og visuelle diskriminatorer som bygde kjennskap og økte salg. Konseptet skulle kunne leve over tid, og være kanaluavhengig. Målgruppen var ‘nytelsesøkende’ menn og kvinner i alderen 20 -45 år, og kampanjen skulle trigge til prøving av nyheten, samt skape et etterlatt inntrykk om at Crème er MAX digg! Hennig-Olsen ønsket også å ha en kjøpsfordel på nyhetspakningene for å trigge til salg. Det ble gjemt reisegavekort i 10 av Crème nyhetene.
Gjennom konseptet ‘Tilfredsstill lysten’ skapte vi et spennende og tidløst univers for Crème. En pay-off som fungerte like godt som avsender for verdibyggende storytelling, til mer taktiske uttak. For å treffe målgruppen emosjonelt, lanserte vi det sjarmerende paret ‘Trine og Trond’, som alltid ender opp i et ego-‘tilfredsstill lysten’-øyeblikk, om Crème er et alternativ. Filmene fikk en del som tok ‘produktporno’ på fullt alvor og ga vann i munnen, og en del som satt fokus på hverdagssituasjoner og ga et smil om munnen. Parallelt lagde vi en fristende taktisk presentasjon av nyhetene med fokus på smak og pack. Denne delen skulle skape gjennkjennelseseffekt til produktet og trigge til prøve den. ‘Finn og vinn’ ble også promotert her.
Juryens kommentar: Årets vinnerbidrag er godt utført på mange flater. Den er detaljrik og sanselig, og fikk juryen til å gå rett ut for å kjøpe is.