I 2018 skulle Soft Shake tas til «nye høyder» og det ble gjennomført ulike markedsaktiviteter. Alle har en favoritt, og mange har forslag til nye smaker. Lakrissmak var en tydelig trend i markedet, og på 1. april «lanserte» Hennig-Olsen Soft Shake lakris. Det tok av, og kun gjennom organisk spredning fikk de 650.000 visninger og nesten 20.000 kommentarer på posten. Det var åpenbart høy interesse for dette produktet, og mange lurte på om det var en spøk eller om det faktisk var sant. I løpet av våren og sommeren ble det «teaset» med produkter som blant annet ble spesiallaget til VG-lista arrangementene.

Engasjementet fortsatte og i august slapp Hennig-Olsen nyheten om at Soft Shake lakris blir en realitet. Igjen tok sosiale medier av, og pressen hev seg på. Nyhetsinteressen for hvordan det nye produktet hadde blitt en realitet var stor, og bidro til mye omtale.

​Arbeidet er et samarbeid mellom Hennig-Olsen Is v/Maja Marum og S & B-N