Hennig-Olsen lanserte brun julebrus-is i 2018, og den tok publikum med storm. For å følge opp suksessen ble det i 2019 lansert en RØD julebrus is. Er det en ting alle vet så er det at julebrusens smak og farge engasjerer! Det har det gjort i mange år, og uenigheten skaper alltid storm i media. Vi ble bedt om å bistå i utviklingen av en digital kampanje i sosiale medier. Målgruppen for produktet og kampanjen var unge voksne som er glade i saftis og har et ekstra sterkt forhold til julebrus. De skulle stemme på sin favoritt: RØD eller BRUN julebrus is. Vår oppgave var å skape engasjement rundt konseptet/kampanjen i sosiale kanaler.

Norge har delte meninger om det er rød eller brun julebrus som er 
best, og ulike byer har sine favoritter. Sammen med Hennig-Olsen lagde vi en avstemningsside, der rød og brun Julebrusis duellerte om å vinne og bli folkets favoritt. For å skape trafikk inn til nettsiden lagde vi en kampanje i sosiale kanaler, 
blant annet med målrettet budskap mot ulike byer om å kåre sin favoritt. Selv om vi så for oss at dette i seg selv ville engasjere publikum, ønsket vi å tilføre det 
lille ekstra til kampanjen. Hvordan kunne vi trigge med noe uventet og annerledes i mylderet av «stem og vinn» kampanjer på i SoMe? Ikke minst; hva har «tatt av» blant målgruppen i førjulstiden? Vi designet en egen «Ugly Christmas Sweater» som hovedpremie.