Crème er en serie med premium iskrem fra Hennig-Olsen is. Innen småis kategorien konkurrerer Crème i segmentet ‘Ekstra nytelse’, som dekker behovet for å unne seg noe ekstra og ha en smakfull utskeielse i hverdagen. Raust og fristende. I 2019 tok nyheten Crème Peanøtt & Karamell, denne kategorien til helt nye høyder. Fløteis full av chunky biter, flytende sauser og dekket av et tykt sjokoladetrekk. Oppgaven var å utvikle et spisset kommunikasjonskonsept med tydelige, korte og visuelle diskriminatorer. Konseptet skulle kunne leve over tid, og være kanaluavhengig. Målgruppen var ‘nytelsesøkende’ menn og kvinner i alderen 20 -45 år, og kampanjen skulle trigge til prøving av nyheten, samt skape et etterlatt inntrykk om at Crème er MAX digg!

Gjennom konseptet ‘Tilfredsstill lysten’ skapte vi et spennende og tidløst univers for Crème. En pay-off som fungerte like godt som avsender for verdibyggende storytelling, til mer taktiske uttak. For å treffe målgruppen emosjonelt, lanserte vi det sjarmerende paret ‘Trine og Trond’, som alltid ender opp i et ego-‘tilfredsstill lysten’-øyeblikk, om Crème er et alternativ. I filmene ville vi vise himmelske smaksopplevelser og max digg, men uten å måtte spille på sensuelle nytelsesklisjeer, som ofte benyttes som stoppeffekt for denne typen fristende premiumprodukter. Filmene fikk en del som tok ‘produktporno’ på fullt alvor og ga vann i munnen, og en del som satt fokus på hverdagssituasjoner og ga et smil om munnen.

Juryens kommentar: Vinneren skildrer en meget relatérbar situasjon på en fin og enkel måte, den har glimt i øyet og fikk hele juryen til å humre.