Soft Shake har vært i sortimentet til Hennig-Olsen i lang tid, og i 2018 var det til for å «børste støv» av produktet og revitalisere det gjennom en markedskampanje i ulike kanaler.
Vi ble utfordret på å skape innhold som både tydeliggjorde produktets egenskaper inn mot målgruppen, og gjennom økt oppmerksomhet og fokus økte salget i sommermånedene. Vi valgte å dele kampanjen inn i ulike nivåer.
For det første ble det inngått et sponsorsamarbeid med VG-lista, der Hennig-Olsen ble hovedsponsor og Soft Shake var produktet i fokus gjennom sampling, stunt/event og aktiviteter på VG-lista arrangementene.
For det andre ble det skapt et unikt Soft Shake uttrykk der vi skapte innhold knyttet til budskapet «Hva er din favoritt? Sjokolade eller jordbær?».
For det tredje ble det inngått et samarbeid med to kjente influencere med følgere i målgruppen. De lagde hvert sitt «Team Sjokolade» og «Team Jordbær» og spilte videre på favorittbudskapet.
All kommunikasjon ledet til kampanjesiden softshake.no, der man kunne avgi sin stemme og bli med i trekningen VIP-billetter til VG-lista Golden Circle samt en rekke ulike artikler/merchandise.
Kampanjen ble tatt ut som digitale bannere, innhold i SoMe, OOH, butikkmateriell og filmer på YouTube, Instagram, Snapchat, etc.For å skape stoppeffekt på digitale flater (OOH, SoMe) ble det lagt fokus på å levendegjøre illustrasjonen og gi den enda mer vitalitet og energi. Målet var å bruke musikken som tema for den korte filmen – og skape env eksplosjon av iskrem, råvarer og musikalske elementer.