Prosjektet gikk ut på å designe nytt design for IK Start sin app. Målet var å designe et moderen og lekent design som inspirerte folk til å bruke appen. Målet med det nye designet er å skape stolthet, glede, inspirasjon og at det skal samspille med Start sin grafisk profil.
Målgruppen til Start er veldig bred, fra ung til gammel. Derfor var det viktig å lage et design som tilfredsstiller alle sine behov slik at alle kan bruke appen.
Konseptet var å hjelpe Start til å få flest mulig til å kjøpe billetter og lignende online. Start ønsker også å bli større på de diverse digitale flater.
Løsningene som er tatt er at designet representerer Start sine farger (gul og sort). Elementer er også plassert lettere tilgjengelig for brukerene. Siden telefonene i dag er lange og store. I dag kan telefonen deles opp i 3 vanskelighets grader: lett (bunnen), moderat (midten) og vanskelig (toppen). Designet jeg har satt opp så befinner alle elementene seg innenfor lett og moderat.
Prinsippene «easy to use» og «user experience» er prinsipper jeg har fulgt. Designet skal være easy to use, noe som gjør bruker opplevelsen bedre. På denne måten blir erfaringen til brukerene god.