Norge på langs

Svaksykte Jan Henningsen ble sterkt motivert til å følge sin drøm av polfarer Astrid Furholt som i vinter fulgte Roald Amundsens fotspor til sydpolen. Astrid var frontfigur i «Polferden», et kom-i-form program for alle ansatte i Hennig-Olsen Is, og det var i møte med Astrid Jan ble inspirert til å gå Norge på langs.

Målet med prosjektet var å bygge samhold og stolthet internt i Hennig-Olsen Is, samt bidra til mer daglig aktivitet blant de ansatte på fabrikken. Vår oppgave var å lage promomateriell til presselansering og oppfølging av prosjektet.

I tillegg ble det laget en digital løsning der ansatte i Hennig-Olsen kunne bli med på turen sammen med Jan. Det ble også laget innhold til en kampanjeside og innhold til sosiale kanaler.

Et delmål var å samle inn mest mulig penger til Blindeforbundets iCare-prosjekt for å hjelpe dem å gi unødvendige blinde synet tilbake. Dette bidro alle i Hennig-Olsen til gjennom å gå «sammen» med Jan og registrere sine turer i den digitale løsningen. Ferden til Jan resulterte i hele 43 presseklipp, inkludert innslag på TV, radio og landsdekkende medier som TV2 og lokalmedier fra Nordkapp til Kristiansand.

Blindeforbundet mottok 300 000 kroner til sitt viktige arbeid med å gi synet tilbake til mennesker i u-land som er unødvendig blinde. Helt konkret betyr det at 1.000 unødvendige blinde mennesker i Nepal får synet tilbake.

​Arbeidet er et samarbeid mellom Hennig-Olsen Is v/ Merete Haugå, S & B-N og Nucleus.

Byrå Kunder Produkter Tildelt År Kategori
S&B-NHennig-Olsen IsPromomateriellSølv2018PR

Koret

Hennig-Olsen ønsket en mai-kampanje med glimt i øyet som kunne supplere de mer kommersielle aktivitetene på forsommeren. Vi valgte å fokusere på det mest norske av det norske – nemlig nasjonaldagen. I begynnelsen av mai la vi ut en teaser der vi ba publikum velge hvilken sang Hennig-Olsen skulle øve på frem mot 17. mai. Valget falt på «Norge i rødt, hvitt og blått» og et kor bestående av mennesker fra alle avdelinger med ulik bakgrunn ble valgt ut basert på sangstemme og entusiasme.

Byrå Kunder Produkter Tildelt År Kategori
S&B-NHennig-Olsen IsInnhold sosiale medierSølv2018Sosiale Medier

Sørveiv 2018

Festivalen Sørveiv presenterer ferske og lovende artister fra Norden, Tyskland og øvrige Europa. Sørveiv har et anstrøk av indie og alternativt, noe som ivaretas i design og illustrasjoner.

Det visuelle uttrykket til Sørveiv 2018 har et tydelig uttrykk som gir god synlighet i gatebildet. Hovedfargene neon-rosa og gull vs den organiske, grove streken, skaper spenning mellom kommersialitet og det opprørske. Resultatet er et tilsiktet urolig utrykk.

Design og illustrasjoner ble implementert i teaser-plakat, festivalplakat, program, nettside, stickers-sheets og andre festival-gadgets.

Byrå Kunder Produkter Tildelt År Kategori
AptumSørveivIdentitetSølv2018Illustrasjon

Cocktailmeny for Club21

Høsten 2018 gjenoppstod Kristiansands storstue Caledonien etter omfattende oppussing. På toppen av hotellet åpnet skybaren Club21, med pent slitte sekstitallsmøbler og lekker bar med DJ og byens beste utsikt. For å underbygge den kule retrostemningen ønsket hotellet et sett med drinkemenyer som stod i stil, og foreslo at cocktailmenyen ble trykket på baksida av ekte LP-covere.

Vi tok oppgaven et skritt videre og laget 16 unike baksider, der sangtitler er byttet ut med drinker og varighet er byttet ut med pris – så nært opp mot originalen som det var mulig å komme.

Byrå Kunder Produkter Tildelt År Kategori
FundamentRadisson Blu CaledonienIdentitetSølv2018Print - Grafisk design

Næringsmegleren

Landsdelens eneste megler som kun opererer innen næringsmarkedet. Etablert lokal/regional aktør med behov for en visuell overhaling. Bedriften har god erfaring og tung faglig kompetanse. De har som mål å være en utfordrer på nasjonalt plan.

Næringsmelgeren ønsker å bli oppfattet som; tillitsvekkende, seriøs, nytenkende, synlige, erfarne, hyggelige, dyktige, etterrettelige, resultatorienterte, humørfyllte og kvalitetsbevisste.

Med dette bakteppet har vi designet og utviklet en nettside som skal være selve flaggskipet i bedriftens visuelle kommunikasjon. Her skal man umiddelbart få følelsen av at man møter et seriøst og oppdatert fagmiljø – som tilbyr næringseiendommer til eie og leie.

Sidens overordnede mål:
Brukere skal til en hver tid enkelt finne hvilke næringseiendommer vi har tilgjengelig.
Sidene skal overbevise og betrygge besøkende om at dette ER riktig adresse for gode forretninger.

Andre mål for siten:

Dette skal være en bærebjelke i vår merkevarebygging og visuelle kommunikasjon og en ledestjerne i vår omdømmebygging. Her skal vi fremstå oppdaterte og solide. Sidene skal fremstå dynamiske.

Suksesskriterier for siden:

– Bruker tar kontakt via skjema eller kontakt/mailto-lenke

– Bruker ser på enkelteiendom – eller anvender eiendomsøk funksjon

– Bruker deler siden eller valgt innhold via mail eller SoMe

– Bruker returnerer til sidene

Byrå Kunder Produkter Tildelt År Kategori
FOLKNæringsmeglerenNettsiderSølv2018Digitale flater